iran
شرکت توزیع نیروی برق اهواز
زیر مجموعه شرکت توانیر و وابسته به وزارت نیرو
برق
 
صفحه اصلی
تعريف مديريت مصرف
مديريت مصرف مجموعه اي از روشها و راهكارهاست كه به منظور بهينه سازي مصرف انرژي به كار گرفته مي شود. عبارت مديريت مصرف انرژي در مفهوم عام خود در برگيرنده همه اشكال و انواعانرژي مي باشد. با اين حال به دليل وسعت كاربرد انرژي الكتريكي در زندگي بشر كه ناشي از مزاياي متعدد آن مي باشد، قسمت عمده فرآيندهاي مديريت مصرف، مرتبط با مديريت مصرف انرژي الكتريكي مي باشد. مي توان گفت كه مديريت مصرف شامل برنامه ريزي، اجرا و نظارت بر آن قسمت از فعاليت هاي مرتبط با برق است كه بر مصرف برق تاثير مي گذارد و سبب ايجاد تغييرات مطلوب در شكل بار، الگوي زماني مصرف و ميزان مصرف انرژي مي گردد.
 
اهميت مديريت مصرف
  در طول دهه گذشته، افزايش پيوسته در هزينه توليد برق، افزايش قيمت سوخت، رشد نامطمئن بار، محدوديت هاي مرتبط با محيط زيست و تعيين محل نيروگاه و نياز به رشد معقول و كنترل شده برق، تعريف اهداف صنعت برق را دگرگون ساخته است. مديريت مصرف برق در مقابل مديريت توليد برق   طي دهه گذشته به صورت يك موضوع اساسي و جدي در آمده است و برنامه ريزي صنعت برق از شكل يك مساله كوتاه مدت براي كاهش پيك بار به صورت يك نگرش بلند مدت در جهت تخصيص منابع    با در نظر گيري منافع بسيار براي صنعت برق، مشتركين و كليت جامعه در آمده است.
 
 
مدیریت مصرفمعاونت فروش و خدمات مشترکین
گروه مدیریت مصرف
تعداد بازدیدکنندگان امروز 119 تعداد بازدیدکنندگان دیروز 371 تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 799195 تعداد کاربران بر خط 2 تعداد کاربران لاگین بر خط 1
Powered by DorsaPortal